אנשים רבים סבורים שבעידן האינטרנט של ימינו, הדפסת חומרי פרסום כמו פליירים ועלונים הינה שיטת פרסום מיושנת, שאינה עובדת. האמנם? מתי יותר משתלם דווקא להדפיס פליירים על פני כל שיטת פרסום אחרת? לאילו עסקים זה מתאים? מה אחוזי הפניות שניתן לקבל מחלוקת פליירים? כל האמת על הדפסת פליירים לפרסום.
הדפסת פליירים הינה שיטת פרסום הזולה ביותר. בהשקעה מינימלית ניתן להגיע לאלפי לקוחות פונטציאליים וליידע אותם אודות פתיחת עסק חדש, מבצעים או הטבות מיוחדות שבית העסק שלכם מציע. הדפסת כמות של עשרות אלפי פליירים מסתכמת בכמה מאות שקלים, ובכך הופכת לשיטת פרסום משתלמת, ומתאימה גם לעסקים קטנים שאינם בעלי תקציבי פרסום גדולים. ואמנם, פליירים מתאימים גם לעסקים גדולים שמחלקים פליירים בכמות של מאות אלפים בערים שלמות, ואף פליירים יעילים מאוד בתור אמצעי פרסום משלים, כתזכורת עבור פרסום נוסף שבוצע בשלטי חוצות או אפילו בטלויזיה.
פליירים יעילים מאוד לפרסום מקומי, עבור עסק שקהל היעד שלו נמצא בשכונה או באזור מוגדר הפליירים הם אמצעי פרסום מושלם להגיע לאותו קהל יעד. מעבר להיותם פרסום זול ומשתלם שכל עסק, אפילו הקטן ביותר, יכול להרשות לעצמו, הפליירים מאפשרים פרסום באזור מוגדר ומדוייק לקהל היעד. בעת חלוקת הפליירים ניתן להגדיר שכונות ואפילו רחובות ספציפיים בהם תרצו לחלק את הפליירים, ובכך להגיע באופן נקודתי ויעיל ישירות לקהל היעד.
פרסום באמצעות פליירים מודפסים הינו מצרך חובה עבור עסקים מסויימים. כל התחום של מסעדות ומשלוחי מזון – פליירים מהווים את המקור מספר אחד להבאת לקוחות חדשים, שמקבלים על גבי הפלייר את תפריט המשלוחים ומתקשרים להזמין. גם עבור עסקים אחרים פליירים מהווים מקור פרסוום בלעדי – למשל עסקים שעובדים מהבית, אשר לולא הפליירים איש לא היה מודע לקיומם – כמו למשל עסקי הקוסמטיקה. עסקים נוספים שמרבים לפרסם בפליירים הם סוכני נדלן אשר מפרסמים באופן קבוע נכסים למכירה ולהשכרה, ובו זמנית מחפשים נכסים חדשים באזור.
אחוזי ההצלחה של הפליירים תלויים במספר פרמטרים:
1. אזור חלוקת הפליירים חייב להיות מדוייק לקהל היעד.
2. מראה מקצועי והרושם המתקבל אודות בית העסק המועבר דרך העיצוב הגרפי של הפליירים – פליירים שנראים חובבניים ישדרו את אותה התחושה לגבי בית העסק עצמו.
3. תוכן מושך – לא מספיק ליידע את הלקוחות אודות קיומו של בית העסק. צריך למשוך אותם לפעולה מיידית על מנת שיפנו אליכם מייד, אחרת הפלייר יזרק לםח ולא יביא שום תועלת. דרכים מעולות לעשות זאת הם להציע מבצע מיוחד לזמן מוגבל, להדפיס קופוני הנחה, להכריז על מכירת סוף עונה וכו’.